روند افزایشی بیماری کرونا در مراغه و بناب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهر‌های مراغه و بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مراغه گفت: تست‌های کرونای گرفته شده و تعداد بیماران مثبت شناسایی شده نشان از افزایش بیماری کرونا در شهر‌های مراغه و بناب دارد.

او با بیان اینکه تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها در استان آذربایجان شرقی به وضعیت پایدار رسیده است گفت: رعایت نکردن شیوه نامه‌ها و دستورات بهداشتی می‌تواند پیک چهارم را در آذربایجان شرقی رقم بزند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با آمار بستری روزانه حدود ۵۰۰ نفر و فوتی ۵ تا ۶ نفر در رتبه ۱۶ کشوری کرونا قرار گرفته است.

صومی افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و خانوادگی در کاهش و کنترل بیماری کرونا ضروری است.

 موسوی حسینی فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز با اشاره به عادی انگاری کرونا در بیشتر مردم شهرستان افزود: با وجود تبلیغات رسانه ای، صحبت‌های چهره به چهره، افزایش نظارت بر اماکن عمومی، خیلی از مردم این شهرستان نسبت به کرونا بی تفاوت هستند.

 فتحی  فرماندار بناب هم در جلسه ستاد مقابله باکرونای شهرستان بناب وضعیت کرونا در این شهرستان را شکننده توصیف کرد و گفت: این که مردم احساس کنند آمار کرونا در این شهرستان کاهش پیدا کرده و ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند قطعاً با مشکل شدید مواجه خواهیم شد.

 فتحی افزود: متاسفانه در روز‌های اخیر آمار ابتلا و بستری کرونا در شهرستان بناب با افزایش مواجه شده و قطعا وضعیت آبی در این شهرستان شکننده و قابل برگشت به شرایط بحرانی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.