معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

کسی که قاچاق کالا و ارز می‌کند به اقتصاد و تولید ملی ضربه می‌زند

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از راه‌های موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: شخصی که اقدام به قاچاق کالا و ارز می‌کند به اقتصاد و تولید ملی ضربه می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز یکی از جرایم سازمان یافته است، اظهار داشت: این مسئله باتوجه به چالش‌ها و نقاط ضعف موجود در کشور در حال گسترش است و بخش قابل توجهی از تجارت خارجی و تولید ناخالص داخلی کشور را در بر می‌گیرد.

او افزود: قاچاق کالا ناشی از عوامل گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، قضایی و انتظامی است، همچنین این مسئله تاثیرات سویی در تولید، تجارت قانونی، اشتغال و سرمایه‌گذاری دارد، بنابراین طبق فرموده مقام معظم رهبری باید نهاد‌های متولی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایفای نقش کنند.


بیشتر بخوانید


مردانی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی یکی از نیاز‌های ضروری در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است اضافه کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌هایی از جمله بسیج، صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش موثری در آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در این موضوع داشته باشند.

او ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک اقدام شایسته در راستای تحقق عدالت اجتماعی است، برای موفقیت در عرصه مبارزه، باید به‌دنبال شیوه‌های نوین باشیم تا بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

مردانی در پایان تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی، قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، نباید اجازه دهیم این عده به اقتصاد و تولید در کشور ضربه بزنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار