احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یارگیری و تلاش بیشتری است

امام جمعه زاهدان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یارگیری و تلاش بیشتری است، زیرا که وضعیت کنونی فاصله زیادی از وضعیت مطلوب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ایت‌الله مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در دیدار قائم مقام و مسوول امور استان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهارداشت: فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، خیلی دیر آغاز شده، اما همین که شروع شده جای امیدواری دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس با فضا‌های مختلف جامعه کم است و هنوز جای خالی، کار نکرده و راه نرفته زیادی وجود دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: باید طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر چه با واسطه و چه بی واسطه دنبال شود که انجام آن با واسطه و توسط مردم بسیار مطلوب است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مطالبه‌گری‌ها فارغ از بحث‌های جناحی و سیاسی انجام شود و در پایان، محصول آن مشخص باشد.

آیت الله محامی اظهارداشت:در صورتی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جواب می‌دهد که حالت پذیرش در جامعه وجود داشته باشد و مردم احساس مسوولیت کنند.

او بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید امر به معروف و نهی از منکر فراگیر شود و افراد گمان نکنند که تنها در یک حوزه کوچک چنین وظیفه‌ای بر عهده دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای احیای این واجب فراموش شده باید یارگیری داشته باشیم، زیرا که وضعیت کنونی فاصله زیادی از وضعیت مطلوب دارد.

او ادامه داد: فاصله گرفتن از امر به معروف و نهی از منکر به معنای فاصله گرفتن از مجموعه معارف اسلامی است.

آیت الله محامی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وسیله و ابزار اقامه سایر فرائض الهی است که در صورت فراموشی، سایر فرائض هم فراموش می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله میرزایی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز به بیان گزارشی از آخرین فعالیت‌های این مجموعه در سطح کشور پرداخت و گفت: یکی از کار‌های شاخص در حوزه آموزش، تدوین سرفصل‌ها و سیاست‌های اصلی و راهبردی و همچنین راه‌اندازی پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار