کاهش مهاجرت پرندگان به تالاب کجی نهبندان

پاییز امسال مهاجرت پرندگان به تالاب کجی نهبندان به دلیل افت آبگیری تالاب کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کوهستانی رئیس محیط زیست شهرستان نهبندان با بیان اینکه پاییز امسال هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده به زیستگاه‌های این شهرستان مهاجرت کرده اند، گفت: سال گذشته در این مدت ۲ هزار قطعه پرنده به این آبگیر‌ها مهاجرت کردند.

او مرغابی سرسبز، خودکا، حواصیل و پرندگان آبزی و کنار آبزی را پرندگان مهاجر به تالاب کجی نهبندان عنوان کرد و گفت: این پرندگان سفر خود را از اوایل پاییز از مناطق سرد شمالی سیبری آغاز کردند که در مسیر سفرشان به مناطق گرم جنوبی، در این تالاب و آبگیرها، برای استراحت مدتی توقف می‌کنند.

کوهستانی تصریح کرد: این پرندگان اسفند و فروردین به مناطق سرد شمالی باز می‌گردند.

رئیس محیط زیست شهرستان نهبندان با بیان اینکه تالاب نهبندان سال گذشته ۶۰ درصد و امسال تنها ۲۰ درصد آبگیری شده است، گفت: علت کاهش آمار پرندگان مهاجر به این تالاب همین افت آبگیری است.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: به همین علت پایش این بیماری که پیش از این ماهانه بود هم اکنون به صورت روزانه و هفتگی انجام می‌شود.

کوهستانی بیان کرد: تالاب کجی نهبندان، رود شور قله ریک، رودخانه شور حیدرآباد، رود کال شور و رود بندان و برخی سد‌های نهبندان از جمله زیستگاه‌هایی است که پرندگان مهاجر در این شهرستان زمستان گذرانی می‌کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان نهبندان از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شهرستان نهبندان نیز خبر داد که به زودی جمع بندی و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار