آمار بستری‌های کرونا در مهاباد افزایش یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سهل انگاری شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش آمار بستری‌های کرونا در این شهرستان شد.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سهل انگاری شهروندان نسبت به رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب شده آمار بستری‌های بخش کرونا از حالت نزولی خارج شود و ادامه این روند امکان صعودی شدنی پیک بیماری را به دنبال دارد.

بهزاد افزود: هم‌اکنون ۱۸ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری شده و تحت مراقبت هستند.

او ادامه داد: آمار بستری شدگان فعلی سه نفر بیشتر از روز مشابه هفته قبل است و از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۹ نفر مبتلا و ۹ نفر مشکوک هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تصریح کرد: ۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو و ۲ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

بهزاد اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان این شهرستان دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند که از این تعداد ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.


بیشتر بخوانید


بهزاد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۳۱۴ نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰۴ نفر بومی و اهل مهاباد و ۱۰ نفر نیز غیربومی و از شهر‌های اطراف بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا در صورت ناقل بودن، ناخواسته باعث انتشار ویروس در جامعه نشوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.