سفر رئیس فدراسیون کشتی به استان لرستان؛

دبیر: کشتی همانند نفت، مربوط به این آب و خاک است

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برای بررسی مشکلات کشتی استان لرستان به شهر خرم آباد سفر کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس فدراسیون کشتی در بدو ورود به شهر خرم آباد با حضور در گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بر مزار شهیدان علی پناه و شهدای ورزشکار خرم آباد، به مقام شامخ و والای این قهرمانان وطن ادای احترام کرد و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

رئیس فدراسیون کشتی در نخستین جلسه کاری خود به دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد رفت.

علیرضا دبیر در این دیدار گفت: کشتی قدمت تاریخی بسیار زیادی در این دیار دارد و جوانان لرستانی به لحاظ فیزیکی و بدنی این توانایی را دارند که در این رشته موفق شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه کشتی استان شاهد محرومیت‌هایی از لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که باید با کمک تمامی مسئولان استانی نسبت به رفع آن تلاش شود.

رئیس فدراسیون کشتی با تمجید از نماینده، ولی فیقه به دلیل اطلاعات بالای ایشان در مورد ورزش کشتی و قهرمانان آن تصریح کرد: با توجه به اینکه جنابعالی شناخت خوبی از این رشته ورزشی دارید می‌توانید کمک حال هیئت کشتی استان در زمینه پیشرفت این ورزش ملی در استان لرستان و شهر خرم آباد باشید.

امام جمعه خرم آباد نیز در ادامه گفت: کشتی ورزش سنتی، مذهبی و ملی ما ایرانیان است و وظیفه ما حمایت ویژه از آن است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: باید دانش آموزان مستعد در رشته‌های مختلف به سمت ورزش هدایت شوند چراکه هرچقدر در زمینه ورزش هزینه شود سرمایه گذاری است و پیامد‌های ارزشمندی دارد و سبب می‌شود راهگشا باشد.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: در کنار ورزش قهرمانی باید روحیه پهلوانی، دینی و جوانمردی نیز در بین ورزشکاران استان تقویت شود که میراث گرانقدری از خود به جای بگذارند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: بسیای از مدال‌های ورزشی ایران در سطوح مختلف مسابقات جهانی، سهم کشتی است که در صورت غفلت و کم توجهی نسبت به این رشته، منافع ورزشی جمهوری اسلامی متضرر می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضور خود در خرم آباد با سید موسی خادمی استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد. دبیر در این دیدار که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و فرید بهرامی رئیس هیئت کشتی استان نیز حضور داشتند گفت: جمعیت کشتی گیران در کشور به شدت نزول کرده و مانند سال‌های گذشته نیست و این مورد زنگ خطری برای پرافتخارترین رشته ورزشی ایران است.

وی با اشاره به اینکه تنها مشخصات ۴۰ هزار کشتی گیر فعال در کشور ثبت شده است ادامه داد: این ورزش به کمک استانداران نیاز دارد و ضروری است در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها به هیات کشتی توجه شود.

دبیر با اشاره به اینکه استاندار، رییس جمهور محلی و تصمیم گیرنده نهایی در هر استان است تصریح کرد: کشتی همانند نفت، مربوط به ایران و این آب و خاک بوده که دچار بی توجهی شده است.

استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: حمایت از کشتی یک وظیفه است و تمام توان خود را برای توسعه این ورزش بکار خواهیم گرفت.

سید موسی خادمی اظهار داشت: کشتی مربوط به ایران است و مردم روحیه نزدیک تری به این رشته ورزشی دارند که لرستان نیز با داشتن ورزشکاران متعدد مستعد قهرمانی در این بخش می‌باشد.

وی گفت: محدودیت‌هایی وجود دارد که اگر به رشته‌های ورزشی کمک کنیم از اعتبارات دولت منع می‌شویم که این مشکل باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: استان‌هایی که به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند باید در رشته‌های ورزشی حمایت شوند و نیاز‌های آن‌ها از جمله در ورزش کشتی با همفکری برطرف شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کار عاقلانه اینه که باید به کشتی نگاه تبعیض آمیز نسبت به بقیه رشته های ورزشی داشت. کشتی جزئی از فرهنگ و هویت ایرانه. کشتی برای ایران مثل جودو برای ژاپن یا حتی میشه گفت فوتبال برای برزیله. همه ایرانیا کشتی گیر به دنیا میان. این یه ظرفیت بزرگه که متاسفانه با کوته فکری مسئولین داره کم کم از بین میره.حتی اگه از المپیک هم حذف بشه باید جایگاه ویژه ای نزد مسئولین داشته باشه.
آخرین اخبار