در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاهبرداری از شهروندان به بهانه تعویض فیلتر یخچال

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از رسیدگی به پرونده کلاهبرداری با عنوان تعویض فیلتر یخچال توسط شرکت های تقلبی ارائه خدمات پس از فروش خبر داد.

ناصر مدیحی طامه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با دریافت گزارشاتی مبنی بر کلاهبرداری برخی از شرکت‌های غیر مجاز ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی، در این رابطه پرونده‌ای تشکیل دادیم و موضوع به سرعت در مرحله رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی پرونده مشخص شد که برخی از سودجویان با راه اندازی شرکت‌های تقلبی و غیر مجاز با شهروندان تماس برقرار کرده و با اعلام تعویض فیلتر یخچال اقدام به ورود منازل آن‌ها کرده و از افراد کلاهبرداری کردند که برای تعویض یک فیلتر یخچال گا‌ها تا سقف ۳۵ میلیون ریال را دریافت کردند.

مدیحی با بیان اینکه سودجویان از جنبه‌های مختلف در این رابطه اقدام به تخلف کردند، تصریح کرد: موضوع به همین نقطه ختم نمی‌شود بلکه این احتمال بسیار زیاد است تا افراد در کنار کلاهبرداری مالی از شهروندان با ورود به منازل آن‌ها هم باعث آزار و اذیتشان شوند و هم اینکه نقشه انجام سرقت برای ورود به منازل در فرصت مناسب را طراحی کنند.

وی افزود: شهروندان به هر فردی که با برقراری تماس تلفنی تقاضای ورود به منزلشان را دارد، اعتماد نکنند و قبل از ورود این افراد به خانه هایشان حتما با نمایندگی‌های معتبر عرضه لوازم خانگی هماهنگی‌های لازم و استعلام‌های مورد نیاز را اخذ کنند.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی ادامه داد: در حال حاضر در این رابطه ۲ پرونده مورد بررسی ماموران گشت تعزیرات حکومتی قرار گرفته و در حال رسیدگی به ادامه این پرونده‌ها و شناسایی سایر موارد هستیم.

مدیحی تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین مواردی موضوع را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا به سرعت به موضوع ورود کرده و از وقوع خسارات مالی به آن‌ها جلوگیری به عمل بیاید.


بیشتر بخوانید

ماجرای تن ماهی‌های ۴۰ هزار تومانی چیست؟

عدم نظارت مسئولان قیمت گذار بر تخم مرغ در بازار/ چرا پول تبلیغ و بسته بندی تخم مرغ را مردم باید بپردازند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار