بازگشایی مدارس ابتدایی در استان مرکزی

مدارس استان مرکزی به صورت محدود و اختیاری میزبان دانش آموزان هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس استان مرکزی به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شدند تا دانش آموزان بصورت کاملا اختیاری به مدرسه بروند.

این تصمیم شامل ۳ گروه می‌شود که یکی مدارس پایه اول ودوم ابتدایی، دوم مدارس زیر ۵۰ نفر و سوم هنرستان‌ها در زمینه دروس کارگاهی است که در شهر‌های زرد و آبی اجرا می‌شود.

شهر‌های استان مرکزی هم آبی و زرد هستند و این تصمیم شامل سراسر استان مرکزی می‌شود که در صورت صلاحدید خانواده‌ها به صورت اختیاری انجام خواد شد.

احمد حسینی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تصمیم بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی با توجه پیگیری برخی خانواده‌ها و به نگرانی‌های آموزش و پرورش برای آموزشِ این دانش آموزان و کافی نبودن آموزش مجازی برای آن‌ها انجام شده است.

حسینی افزود: بازگشایی مدارس منوط به رعایت حضور حداکثری ۱۰ دانش آموز در هر کلاس و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف دانش آموزان و اولیای مدارس است، در غیر این صورت محدودیت‌ها دوباره اعمال و درب‌های مدارس بر روی دانش آموزان بسته خواهد شد.

او اضافه کرد: خانواده‌ها تخلفات بهداشتی مدارس را حتما گزارش کنند تا نظارت بیشتری صورت گیرد.

علیمحمدی رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر حضور بسیار جزئی در مدارس خواهند داشت که با تشخیص شورای مدرسه و معلم، نحوه تقسیم‌بندی، حضور و تعداد دانش‌آموز ان با توجه به ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس‌ها مشخص می‌شود.

علیمحمدی افزود: در این رابطه رعایت خود مراقبتی، حفظ فاصله ایمن (یک متر) و کاهش برخوردها، استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی مهم است و والدین و اولیا و مسئولین مدارس باید تا حد امکان رفت‌وآمد و رفتار بهداشتی دانش آموزان را کنترل کنند.

او اضافه کرد: حضور دانش آموزان اختیاری است، اما در صورت حضور، باید آموزش کافی در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها به دانش آموزان داده شود و حتماً مواد گندزدای کافی در مدرسه و حتی همراه دانش آموزان باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: فعالیت بوفه‌ها، کاملاً ممنوع است، زنگ تفریح و نحوه ورود و خروج باید ضمن حفظ فاصله یک متر، هم‌زمان و متراکم نباشد و ضدعفونی مکرر و مرتب انجام شود.

او ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و تمامی وسایل مشترک باید با رعایت دستورالعمل‌ها استفاده شده و تهویه و باز بودن پنجره‌ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی ازجمله نکاتی است که باید رعایت شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.