پیشرفت ۶۰ درصدی کتابخانه مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : عملیات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه با حمایت‌های استانداری و فرماندار کرمانشاه اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه با حمایت‌های استانداری و فرماندار کرمانشاه اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد، گفت : ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا سال ۹۰ ادامه داشت و پس از آن به دلیل نبود اعتبار متوقف شد، اما با پیگیری‌های فراوان کار‌های اجرایی آن ادامه یافت.

او با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در شهر کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و در پنج طبقه ساخته می‌شود، گفت : تاکنون برای ساخت این کتابخانه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام ساختمان آن به ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

او افزود: با پیگیری‌های استانداری و فرماندار کرمانشاه امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

او ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز ۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کتابخانه مرکزی کرمانشاه اختصاص داده است.

حسنی‌خونسار افزود: در صورت تامین اعتبار می‌توانیم کتابخانه را در همان هفت طبقه‌ای که قبلا مصوب شده بود بسازیم، اما به دلیل نبود اعتبار فعلا در پنج طبقه ساخته می‌شود.

او از همکاری و همراهی فرماندار کرمانشاه برای ادامه روند ساخت این پروژه قدردانی کرد و افزود: برای بهره برداری از این پروژه نیازمند حمایت و همکاری بیشتر مجموعه استانداری، فرمانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی داریم.

او خواستار کمک هرچه بیشتر برای تکمیل ساختمان و تجهیز این کتابخانه شد و آن را یکی از نیاز‌های ضروری کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت فاقد کتابخانه مرکزی در شان و جایگاه مردم فرهنگی مرکز استان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار