برخورد قاطع یگان حفاظت منابع طبیعی البرز با قاچاقچیان چوب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج از برقراری ایستگاه‌های ایست بازرسی در جهت کشف و ضبط چوب و فرآورده‌های جنگلی بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سیاوش ذاکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج گفت: برخورد قاطعانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با ورود انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی در دستور کار قرار دارد.

ذاکری افزود: برخی افراد به دلیل نا آگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، حتی درختان باغی را قطع و بدون دریافت مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده ، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع  تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

او گفت: شهروندان و دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال، موضوع را در تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج افزود: در سال‌های اخیر در کنار معضلاتی، چون تغییر اقلیم و خشکسالی، قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل و دامن‌گیر جنگل‌ها و مراتع کشور شده است و سودجویان سرمایه‌های ملی را که متعلق به نسل‌های آینده است را نشانه گرفته‌اند.

ذاکری گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج توجه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد و بر این اساس مقاصد احتمالی حمل چوب مانند کارخانجات چوب‌بری، کارگاه‌ها و انبار‌های سطح شهرستان را به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.