امحاء یک باب کوره زغالی فعال در منطقه چشمه تلخ راشک سپیدان

ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان طی عملیات گشت و مراقبت در عرصه‌های ملی منطقه چشمه تلخ راشک، موفق به شناسایی و امحاء یک باب کوره زغال غیرمجاز در این اراضی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی طی عملیات گشت و مراقبت در عرصه‌های جنگلی این کوره زغالی را کشف و امحاء کردند.

او، بیان کرد:  ۲۰۰ کیلو گرم زغال جنگلی بلوط  نیز در همان نقطه کشف شد و متخلفان نیز پس از شناسایی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

بحرینی، با اشاره به مواد ۴۲ و ۴۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و مصوبات قانونی برخورد با متخلفان اراضی ملی، تصریح کرد:  تهیه چوب، هیزم، زغال، بریدن و ریشه‌کن کردن درختان و نهال‌ها و دیگر توده‌های جنگلی در اراضی ملی ممنوع بوده و متخلف علاوه بر پرداخت جریمه به حبس تأدیبی تا شش ماه محکوم می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، در پایان از مردم درخواست کرد تا با مشاهده هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام /ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.