تداوم نظارت کارشناسان منابع طبیعی بر اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از کاهش صدمات به اراضی ملی با نظارت مستمر کارشناسان منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اراضی ملی یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی به شمار می‌رود و برخی افراد سودجو در این شهرستان اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی می‌کنند که با این افراد با قاطعیت در چارچوب قانون برخورد شده است.


بیشتر بخوانید

او افزود: عزیمت به روستای باجوند و اجرای دستور خلع ید و رفع تصرف بیش از ۳ هکتار و بذر پاشی جهت اعاده به وضعیت مرتعی، گشت زنی در اراضی ملی روستا‌های گردشیلان، کاولان علیا و چهارگاه جهت بررسی زمین‌های ثبتی،عزیمت کارشناس یگان حفاظت به روستای کوران، کانی رش و مازله در پی گزارش مردمی مبنی بر فلس کشی مرتع و قطع وبریدن درختان بید، پاسخگویی به تعداد ۱۰ فقره استعلام اراضی از طریق سامانه سامط و جذب و تکمیل مدارک تعداد ۶ همیار طبیعت و ثبت در سامانه همیاران طبیعت از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان منابع طبیعی است.

اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخریب و یا تجاوز به عرصه‌های ملی مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.