نظارت بر حسن جریان امور رکن تحول در دستگاه قضا است

مدیرکل بازرسی استان سمنان بابیان اینکه گفتمان عدالت‌خواهی تنها با نگاه مسئولان به این جریان محقق می‌شود، گفت: نظارت بر حسن جریان امور رکن تحول در دستگاه قضا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر رشید زاده مدیرکل بازرسی استان سمنان در نشست قضات و کارکنان دستگاه‌های قضائی استان سمنان با آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه گفتمان عدالت‌خواهی در صورتی می‌تواند محقق شود که نگاه مسئولان نیز در این مسیر باشد، ابراز داشت: در سند تحول قضائی به مأموریت‌هایی نظیر نظارت بر حسن جریان امور، اجرای صحیح قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان اشاره‌شده است.

او ضمن بیان اینکه با نیم‌نگاهی به این مأموریت‌های اصلی قوه قضائیه نیک می‌توان دریافت که بروز و ظهور و اجرایی شدن این سند توسط سازمان‌های تابعه محقق می‌شود، افزود: چرخش تحول‌آفرین و تغییرات اساسی اشاره‌شده این سند ۵۰ درصد کمتر و بیشتر توسط سازمان‌های تابعه اجرایی شدند.

مدیرکل بازرسی استان سمنان بابیان اینکه مناسب نبودن ساختمان اداری و استیجاری سازمان‌های تابعه در شأن همکاران و ارباب رجوع نیست، ابراز داشت: از رئیس قوه قضائیه انتظار می‌رود برای این ساختمان‌ها چاره‌ای تدبیر کنند تا خدمت‌رسانی به مردم مطلوب‌تر صورت گیرد.

رشید زاده بابیان اینکه از دستگاه قضا تقاضا داریم تا نگاه ارزشی به این سازمان‌های تابعه به قوه مقننه و قوه مجریه نیز تسریع پیدا کند، اضافه کرد: سازمان‌های تابعه ضمن درآمد زا بودن می‌توانند آرامش و امنیت در جامعه را نیز اجرا کنند بنابراین نقش مهم در جامعه دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.