معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: تور گردشگری (اکوسافاری) از نقاط مختلف کشور با ۱۳ خودرو به منظور بازدید از جاذبه‌های این استان بویژه کویر لوت وارد زاهدان شد.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: این تور ۳۳ نفره با همکاری هیات اتومبیل‌رانی وارد استان شد و رویکرد کلی مجموعه اکوسافاری در اجرای سفرها، رعایت کد‌های اخلاقی، اکوتوریسم و آشنایی بیشتر با طبیعت و فرهنگ این خطه از ایران است.

او افزود: این سفر مهیج و متفاوت، برای تمام علاقه‌مندان به کویر و جاذبه‌های آن مناسب بوده و ماجراجویانه و ایمن‌بودن مسیر پیش‌فرض طراحی شده در عمق ریگ‌یلان، ارتفاع ۴۰۰ و سایر جاذبه‌های منحصر به فرد لوت در محدوده نصرت‌آباد سیستان و بلوچستان لحاظ شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سفر به سرزمین ناشناخته و حرکت در رویای خیال‌انگیز لوت، مقصد بسیاری از کویر نوردانی بوده که افسون کویر آن‌ها را به پهنه‌ی عظیم لوت کشانده و عمق سکوت کویر و هنر حیرت‌انگیز خالق در آفرینش زیبایی‌های خیره‌کننده قابل تامل است.

او  افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله کمپ گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز فروش صنایع‌دستی در روستا‌های اطراف لوت باعث افزایش مشارکت جوامع محلی در همکاری و همراهی با گردشگران و نیز توان‌افزایی بومیان است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: اکوسافاری فعالیت طبیعت‌گردانی با خودرو‌های دودیفرانسیل است و گردشگران ماجراجو در فصل‌های پاییز و زمستان در قالب تور‌های ماجراجویی لذت هیجان را در محدوده و بوم مناطق طبیعی و بکر مانند کویر تجربه می‌کنند.

 تور اکوسافاری در طول سال‌های فعالیت خود در کنار برگزاری سفرها، رویکرد تولید مقاصد و مسیر‌های جدید گردشگری جهت معرفی بهتر کشور ایران و آشنایی مسافران با فرهنگ و سنن اقوام مختلف و تشویق به ساخت و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی برای پیشرفت اقتصاد جوامع محلی را دنبال کرده است

مشارکت‌های اجتماعی در زمینه کمک به محیط زیست نظیر تهیه و توزیع آذوقه یا علوفه مورد نیاز حیات وحش در مواقع بحران و مدیریت نیروی انسانی داوطلب و علاقه‌مند برای مشارکت در سر شماری‌های سالانه حیات وحش سازمان محیط زیست، پاکسازی طبیعت از زباله‌های جای مانده از قبل و مشارکت در امداد و نجات و پشتیبانی مورد نیاز در حوزه بیابان را در کارنامه خود دارد.

اکو سافاری از سال ۱۳۹۵ با توجه به نیاز جامعه و فرهنگ سازی و افزایش علاقه‌مندان به طبیعت گردی بویژه کویر نوردی برای اولین بار اقدام به برگزاری سفر‌های آموزشی با محوریت امداد و نجات، بقا در شرایط سخت، کار با GPS و نقشه‌خوانی و مسیریابی در کویر و کمپینگ در طبیعت و رانندگی سافاری با خودرو‌های دو دفرانسیل را مورد توجه قرار داد و از اوایل سال ۹۹ سفر برای دارندگان خودرو‌های سواری را در دستور کار خود قرار داد تا علاقه‌مندان بیشتری در قالب سفر‌هایی حفاظت محور و با هدف توسعه گردشگری پایدار با طبیعت و فرهنگ و آداب اقوام‌های مختلف ایران عزیز آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار