خالدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجهیز آمبولانس ها کاهش فوتی‌های صحنه حادثه را در بر دارد

سخنگوی اورژانس کشور گفت: اورژانس تجهیزات داخل آمبولانس‌ها را استاندارد کرده تا مصدومان بدحال زنده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استقرار پایگاه‌های جاده‌ای در کشور گفت: با استقرار پایگاه جاده‌ای و افزایش آن در مناطق روستایی کار امداد رسانی به مصدومان با سرعت بیشتری انجام می‌شود و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در زمان کوتاه تری بر بالین بیماران حاضر خواهند شد.

او ادامه داد: با طراحی برنامه نرم افزار راهنمای مسیر زمانی که صرف گرفتن آدرس از همراهان می شد حذف و این زمان صرف آموزش آن‌ها جهت انجام کار‌های امدادی اولیه تا رسیدن پرسنل اورژانس انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: استفاده از نرم افزار راهنمای مسیر در اورژانس در حال انجام است و امیدوارم این نرم افزار در سراسر کشور اجرا شود، گفتنی است که پرسنل فوریت‌های پزشکی به طور متناوب آموزش‌های تخصصی و مطابق روز را می‌بینند.


بیشتر بخوانید


خالدی بیان کرد: در حال حاضر اورژانس تجهیزات داخل آمبولانس‌ها را استاندارد کرده و این کار سبب شده تا مصدومان بدحال زنده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شوند و خوشبختانه میزان مرگ در صحنه حادثه با به روز شدن تجهیزات آمبولانس‌ها کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم کمک کرده تا میزان آسیب مصدومان کاهش پیدا کند.

او افزود: قانون گذار به اورژانس اجازه داده تا در شرایط اضطرار از چراغ راهنمایی با زدن آلارم و آژیر به شرط عدم ایجاد مخاطره برای دیگران عبور کند. در مواقع ضروری پلیس راهور می‌تواند راه را برای ماشین‌های امدادی بازکند. پلیس راهور همکاری خوبی با اورژانس دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار