فنونی زاده: شرایط پرسپولیس رفته رفته بهتر خواهد شد

مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط سرخ پوشان توضیحاتی را بیان کرد.

مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط فعلی سرخ پوشان گفت: پرسپولیس بعد از لیگ قهرمانان آسیا شرایط مطلوبی نداشت و بازی هایش چنگی به دل نمی‌زدند و زیبا و جذاب نبودند. ۴ تساوی که ۳ تا در ورزشگاه آزادی بود، برای تیمی مثل پرسپولیس که مدعی قهرمانی است زیبده نبود.

ان شاءالله شرایط پرسپولیس رفته رفته بهتر خواهد شد

او در مورد مصدومیت زوج خط دفاعی سرخ پوشان یعنی (سید جلال حسینی و کنعانی زادگان) گفت: در ۲ بازی آینده، زوج خط دفاعی خود را در اختیار نداریم و یحیی گل محمدی می‌تواند از شجاعی دفاع وسط جوان و آینده دار تیم استفاده کند؛ اما گذاشتن این بازیکن در ترکیب ریسک بالایی دارد، چرا که در طول ۹۰ دقیقه ممکن است التهاب و استرس بالایی را تحمل کند. پست دفاع وسط حساس‌ترین نقطه دفاعی است. یک اشتباه در این پست می‌تواند منجر به گل خوردن شود. یحیی گل محمدی باید تدبیری بیندیشد و از بازیکنانی در این پست استفاده کند که حفظ توپ بالایی داشته باشند که کامیابی نیا و سرلک بازیکنانی هستند که چنین خصوصیاتی دارند. در این بین ممکن است مسیری هم برای شیری باز شود تا بتواند اشتباه خود در فینال آسیا را در ۲ بازی آینده جبران کند.

فنونی زاده افزود: گل محمدی در پست دفاع، ۳ گزینه دارد که می‌تواند از ۲ گزینه به خوبی استفاده کند و نبود کنعانی زادگان و جلال حسینی را فراموش کند.

او ادامه داد: در طول بازی‌های لیگ به پرسپولیس خوشبین هستم؛ چون از خستگی و سردرگمی بازی‌ها بیرون آمده‌اند. سرمربی تیم باید به بازیکنانی که بیشتر در مسابقات بازی کرده‌اند، استراحت بدهد که با نیروی بهتری به بازی‌ها برگردند.

فنونی زاده در مورد بازیکنانی که از جمع سرخپوشان جدا شده اند، گفت: برای پرسپولیس بازیکن و اسم مهم نیست. در این جا هر بازیکنی که به تیم می‌آید باید اندازه ۳ نفر تلاش کند و از جان مایه بگذارد. پرسپولیس متکی به یک یا چند بازیکن نخواهد بود. داشته‌های یحیی گل محمدی از ۱۶ تیم لیگ برتر بهتر هستند و با آمدن عیسی آل کثیر بار فنی خط حمله قرمز‌ها بهتر خواهد شد و در کنار عبدی زوج خوبی را تشکیل خواهند داد.

او در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گفت: هیچ چیز در حال حاضر معلوم نیست. حتی اگر در نیم فصل اول هم استقلال به قهرمانی برسد، باز هم با اطمینان جام قهرمانی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. در نیم فصل دوم رقابت‌ها، پرسپولیس باید مانند بازی‌های سابق با درایت و جدیت تمام بازی کند تا بتواند پنجمین قهرمانی متوالی خود را به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار