حل مشکل راه‌های روستایی هرمزگان نیازمند تصمیم‌ فرا استانی

امام جمعه بندرعباس گفت:توجه و توسعه سواحل مکران یکی از راه‌های رونق اقتصاد در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حجت الاسلام و المسلمین محمدعبادی زاده، نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: استان هرمزگان با داشتن هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و اتصال به آب‌های آزاد ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه دریامحور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم توجه و توسعه سواحل مکران افزود: متاسفانه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سیاست مرکز محوری و گریز از سواحل مانع استفاده از ظرفیت‌های استان‌های ساحلی شده است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان قطب اقتصادی و دروازه صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود گفت: در چند سال گذشته با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه سواحل مکران شاهد اجرای طرح‌های مطالعاتی و آغاز ساخت پالایشگاه و بنادر در این منطقه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اکنون ۴۰ درصد از راه‌های روستایی هرمزگان خاکی است و حل مشکل راه‌های روستایی استان، نیازمند تصمیم‌های فرا استانی است.

او با اشاره به ۶ بهمن و روز گمرک گفت: توسعه گمرکات و بنادر موجب توسعه متوازن در کشور می‌شود.

امام جمعه بندرعباس از استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست برای بهسازی و ساخت راه‌های روستایی هرمزگان در جذب منابع ملی تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.