طرح ویژه بنیاد نخبگان برای مشمولان خدمت سربازی

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از نحوه بهره مندی نخبگان فناور از تسهیلات خدمت وظیفه عمومی تخصصی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی کلانتر، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: نخبگان فناور با هر تخصصی می‌توانند با تایید بنیاد نخبگان خدمت سربازی خود را با انجام پروژه تحقیقاتی انجام می‌دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد همچنین ادامه داد: افراد با هر تخصصی می‌توانند با مراجعه به سامانه سینا و ارائه مستندات خود پس از بررسی و ارزیابی دربنیان نخبگان عضو شوند و خدمت سربازی را انجام دهند.

کلانتر معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و معافیت از پرداخت بیمه را از مزایای ویژه بنیاد نخبگان برشمرد و اظهار داشت: پیچیدگی ایده، داشتن خلاقیت نوآوری، اهمیت راهبردی و ارزش افزوده از خصوصیات سازمان همکاری توسعه اقتصادی است.

او با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان وظیفه شناسایی، هدایت براساس استعداد، توانمندی سازی افراد و همچنین ایجاد فرصت برای قرار دادن توانمندی افراد دراختیار جامعه را بر عهده دارد، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با پرداخت تسهیلات مالی به نخبگان آن‌ها را توانمند می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان نیروی انسانی با توجه به فناوری نوین و ثروت آوری با کسب و کار را از جمله بستر‌های مناسب برای ادامه کسب و کار و رفاه اجتماعی دانست و عنوان کرد: برای ادامه کسب و کار و رفاه اجتماعی مردم، توجه به دانش بنیان ضرورت دارد.

کلانتر با اعلام اینکه بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد افزود: گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

او نبود توسعه زیرساخت و همچنین صنایع بالادستی را از جمله عوامل مهاجرت نخبگان استان دانست و تصریح کرد: استان یزد درزمینه فناوری اطلاعات رتبه سوم در کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار