مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در قم برگزار می‌شود

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از برگزاری نخستین مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حمید یزدانی،مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اعلام کرد:  اولین مسابقه طراحی و ساخت انگشتر در استان به مناسبت ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر ایران و همچنین به منظور نمایش توانمندی‌ها و شناسایی استعداد‌های برتر هنرمندان انگشترساز قم برگزار می‌شود.

او ادامه داد:  شهر مقدس قم با بیش از ۱۰۰۰ کارگاه تولید انگشتر و ۱۲۰۰ هنرمند انگشترساز، قطب تولید انگشتر ایران محسوب می‌شود و  به همین دلیل از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان شهر ملی انگشتر انتخاب شده است.

یزدانی افزود: مسابقه طراحی انگشتر استان قم در پنج رشته هنری، ساخت رکاب، مخراج‌کاری، قلم‌زنی، گوهر‌تراشی و حکاکی نگین که در ساخت انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

او تصریح کرد: شرکت کنندگان حداکثر می‌توانند با سه اثر (انگشتر) در این مسابقه شرکت نمایند و آثار خود را تا ۱۵ بهمن ماه به دبیرخانه مسابقه که در خانه تاریخی زند در کوچه شماره ۱۷ خیابان چهارمردان واقع شده است، ارسال کنند.

یزدانی  گفت: آثار هنرمندان انگشتر‌ساز تا ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ از سوی هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد  و در آن روز طی مراسمی برگزیدگان این مسابقه اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار