وضعیت کرونایی ۴ شهر زنجان آبی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از مجموع هشت شهرستان این استان، وضعیت کرونایی ۴ شهر آبی شده و ۴ شهر دیگر هنوز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر رنگ کرونایی شهرستان های ابهر، خدابنده، ایجرود و سلطانیه آبی بوده و شهرهای زنجان، خرمدره، طارم و ماهنشان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۲۲ نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

قزلباش گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این ویروس تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به رقم ۴۳ هزارو ۷۰۶ نفر رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در مراکز درمانی این استان روند نزولی گرفته به طوری که نیمی از شهرهای استان زنجان  رنگ زرد کرونایی و نیم دیگر در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندماه پارسال تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزار و ۷۳۳ نفر در استان زنجان به کووید - ۱۹ ثابت شده و پنج هزار و ۵۶۵ نفر از آن‌ها پس از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش افزود: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۸ هزار و ۹۰۵ نفر به علت ابتلا و یا مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی زنجان نمونه برداری یا بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تأکید بر اینکه شرایط کرونایی کنونی این استان شکننده بوده و در صورت بی توجهی و غفلت از دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری شرایط شاهد اوج بیماری در ماه‌های بهمن و اسفند خواهیم بود، گفت: از هموطنان درخواست می شود همچنان نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند تا از وقوع پیک بعدی بیماری جلوگیری به عمل آید.
 
 
منبع ایرنا
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.