مطلوب بودن سرعت عملیات عمرانی در حریم مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: سرعت و روند تکمیل عملیات عمرانی در حریم مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی قابل قبول و مطلوب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های میراث‌فرهنگی اردبیل که به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، گفت: اقدامات انجام شده در دو سال گذشته در حوزه میراث‌فرهنگی شایسته تقدیر است.

او با اشاره به تکمیل عملیات عمرانی در حریم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: سرعت و روند تکمیل حریم مجموعه و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قابل قبول و مطلوب بوده و تعطیلی این اماکن در بحران کرونا بهترین فرصت برای مرمت و انجام عملیات عمرانی را فراهم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در مورد اهمیت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: اهمیت مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و صفویه در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نبوده و باید قدردان این میراث باشیم.

طباطبایی افزود: ایران و تشیع مدیون این خاندان هستند و فرهنگ شهادت از 600 سال قبل در اردبیل  بوده و شهیدگاه که مقبره شهدای جنگ‌های چالدران و شیروان است همواره مورد احترام مردمان اردبیل و ایران در طول تاریخ بوده و دفاع مقدس نیز در امتداد همین فرهنگ و دیدگاه قرار دارد.

او در بازدید از موزه صنایع‌دستی اردبیل و دیدار با برخی از فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز ضمن تقدیر از فعالان و تلاشگران این عرصه به اهمیت آموزش و ترویج صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: صنایع‌دستی در اردبیل با کمترین سرمایه و با عشق و علاقه تولید می‌شود و ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار و گسترده در بین جوانان را دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ضمن تقدیر از فعالان و تلاشگران این عرصه، با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج صنایع دستی افزود:  حفظ و احیای صنایع‌دستی استان اردبیل از طریق تقویت بخش آموزشی هنرهای سنتی امری مهم و ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.