اولیا گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که تقاضای فناوری و عرضه فناوری جدی گرفته می‌شود، به طوری که پژوهشگاه نیرو اتصال فناوری با جامعه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولیا معاون تحقیقات و منابع انسانی در مراسم رونمایی از دستاورد‌های واحد فناوری تحت حمایت مرکز و موتور بدون گیربکس مغناطیس دائم ۹/۶ کیلو وات که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: طراحی کامل و نمونه سازی موتور بدون گیربکس مغناطیس دائم برای سیستم محرکه آسانسور با ریپل گشتاور بسیار پایین زیر یک درصد و بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر است.

او ادامه داد: نقش پژوهشگاه نیرو بیشتر فراهم سازی و تزریق تحقیقات بزرگ در کشور است، یک تجربه خوبی از زیست بوم و فناوری باز در وزارت نیرو در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


اولیا افزود: پژوهشگاه نیرو با یک نگاه ملی به جامعه می‌نگرد، وظیفه ما این است که با رویکرد و الگو سازی و ارائه این الگو‌ها به سایر صنایع است، ما باید ورود شرکت‌های دانش بنیان را به صنعت مهیا کنیم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو بیان کرد: خوشبختانه تا به امروز این شرایط در کشور و به خصوص در وزارت نیرو فراهم شده است امروز هم این دستگاه در بهینه سازی مصرف سوخت اثر گذار‌تر است.

او ادامه داد: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که تقاضای فناوری و عرضه فناوری جدی گرفته می‌شود و این فرصت بی نظیری را فراهم ساخته است به طوری که پژوهشگاه نیرو اتصال فناوری با جامعه است.

اولیا با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در توسعه فناوری‌ها گفت: وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به اکوسیستم نوآوری کرده و توانسته مجموعه‌ای از عناصر را که در حوزه فناوری نقش دارند، ایجاد کند.

در ادامه این برنامه حسن رضایی عضو هیئت مدیره فناوری الکترو گفت: این موتور در سال ۹۵ با رویکرد ما در حوزه برق و انرژی با تاکید بر الکترونیک و قدرت یا فروش دانش و هدف نهایی ما صرفه جویی در مصرف انرژی تهیه و تنظیم شد.

او ادامه داد: یکی از هدف‌های ما انباشت دانش و تجربه در حیطه قابلیت اطمینان و استفاده از آن در طراحی و توسعه محصولات است.

رضایی در پایان گفت: اهداف ما، طراحی موتور ۹۰ کیلووات خودروی برقی یکی از صنایع خودروسازی بود که توانستیم از وزن ۹۰ کیلوگرم موتور به وزن ۳۰ کیلوگرم برسیم که این خود می‌تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار