سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم/ محدودیت‌های کرونایی جدید اعمال می‌شود

رییسی گفت: این هفته جلساتی در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم داشت و درباره بازنگری محدودیت‌ها صحبت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که با رعایت دستورالعمل‌ها وضعیت نسبتا خوبی داریم و باید اعلام کنیم امروز هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم و شهرهای قرمز استان مازندران امروز به نازنجی تبدیل شدند و در مجموع ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم و این نشان می‌دهد وضعیت خوشحال کننده است‌.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: تذکر جدی می دهم که شاهد  کاهش رعایت دستورالعمل ها در هفته گذشته بودیم و موارد متعددی از شهرهای مختلف گزارش شده است  و یکی از شهرها کاشان بود که تذکر جدی می دهیم و امیدواریم رعایت این دستورالعمل ها را به صورت سختگیرانه جبران کنند.

افزایش نگران کننده ترددهای بین استانی

رییسی افزایش ترددهای بین استانی را نگران کننده خواند و گفت: یکی از نگرانی های ما افزایش ۴۷ درصدی ترددهاست، این ترددها نسبت به اول دی ماه ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده و این وضعیت نگران کننده است. هر گونه رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، وضعیت را به شرایط قبل باز می‌گرداند. این افتخار که مردم درباره کنترل بیماری آفریدند، کم نظیر است. از طرفی حتما باید مراقبت کنیم چرا که در غیر این صورت کسب و کارها و همه شهرها تحت تاثیر محدودیت‌ها قرار می‌گیرند و آن زمان محدودیت‌ها باید تشدید شوند و شاهد تعطیلی مشاغل خواهیم بود.

ویروس کرونا قوی تر شده است

رییسی تاکید کرد: خروج از وضعیت قرمز به معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست. برعکس، ویروس در سطح دنیا نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی تر شده است. ویروس انگلیسی در حدود ۶۰ کشور دنیا گزارش شده است.  در آفریقای جنوبی هم ویروس کرونا جهش یافته و ۲۳ کشور را درگیر کرده است. باید توجه داشت که ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد. جوانان را بیشتر درگیر می کند. قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس جدید هم بیشتر است.

باید قاطعانه جلوی دورهمی های خانوادگی و تجعع‌ها ایستاد

وی افزود: اگر دستورالعمل‌ها را به دقت رعایت نکنیم می تواند منجر به مشکلاتی می شود، از طرفی در فصل زمستان و هوای سرد هستیم و باید قاطعانه جلوی دورهمی های خانوادگی و هر نوع تجعی ایستاد و نباید بگذاریم این تجمعات رخ دهد؛ چه خانوادگی، مسافرت یا هر نوع تجمع دیگر باعث بیماری و منجر به افزایش مرگ و میرمی شود.

برای سلامت مردم محکم می ایستیم و هشدار می دهیم

رییسی گفت: وظیفه داریم هشدار دهیم زیرا مسئول سلامت مردم هستیم. در مقوله سلامت هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد محکم می ایستیم و هشدارها را می دهیم. همه مردم هم حمایت می کنند و دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

بازنگری محدودیت های کرونایی در هفته جاری

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: این هفته احتمالا جلسات دیگری در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم داشت و درباره بازنگری محدودیت ها صحبت خواهیم کرد زیرا با تغییر رنگ شهرها و وضعیت مناسب تر شاهد افزایش تجمعات و ترددها هستیم. به نظر می رسد ساده انگاری و عادی انگاری اتفاق افتاده و این خطرناک است. یادمان نرود در تیر و مرداد چه وضعیتی پیدا کردیم موج جدید شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت.

در هر موج کرونا بیش از ۱۰ هزار نفر قربانی می‌شوند

وی افزود: در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار مرگ جدید رخ می دهد و ۱۰ هزار خانواده را داغدار می کند. خانواده ها به هیچ وجه کوتاه نیایند و دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند. ویروس جدید جوانترها را درگیر می کند، باید مراقبت کنیم و  امیدوارم با رعایت دستورالعمل‌ها و مسئولیت های اجتماعی این کار را انجام دهیم.

افزایش بیماران سرپایی کرونا در برخی استان‌ها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده بلکه قوی تر شده است. همه دست به دست هم دهیم محکم بایستیم. به هیچ وجه نمی شود با سلامت مردم شوخی کرد. اکنون بر اساس آخرین ارزیابی ها در برخی استان ها میزان بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده و این زنگ خطری است که اگر بی توجهی کنیم به افزایش موارد بستری و  مرگ و میر منتهی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام ،

همه چیز خوب است ،
حتی به طور شگفت انگیزی راه های ارتباطی برقرار است ،
تنها موضوع دسترسی سریع است یا اثر بخشی سریع ،

همان طور که فرمودید به نظرم باید شیوه نامه ها را دوباره بررسی کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
ازتون ممنون میشیم که محدودیت های شدید ایجاد کنید. نزارید مردم بیشتر از این جونشونو از دست بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه بعضی مدارس در حال بازگشایی هستند .آموزش وپرورش هم با آنها هم داستان است .وزارت بهداشت به نقش نظارتی خود عمل کند مسئولیت جان مردم متوجه کیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
یا خداااا
باز وضع محدودیت های جدید !!!
معلوم نیست باز چه کیسه ای برای مردم دوختن ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا همین امروز درباره محدودیت ها تصمیم گیری نکردید مگر نمی گویید جان مردم برای شما مهم است . عادی نگاری از طرف خود شما به مردم القا گردید چرا همیشه باید توپ در زمین مردم باشد انصافاً مردم رعایت می کنن ولی الان مدیریت می خواد تا این بیماری ریشه کن بشه محدودیت ها باید برگرده تا شر این ویروس کمتر و کمتر بشه . قضیه این ویروس مانند یک بیماری شدید است باید تا لحظه آخر داروها مصرف بشه نه اینکه وضعیت بیمار کمی بهتر شد بگیم دیگه دارو بهش کمتر بدیم خوب میشه . به نظر بنده نباید محدودیت ها به این سرعت برداشته میشد برخی از مردم کشورمان هم تا زور بالا سرشو نباشه مراعات نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بهتر نیست آقایون بجای اینکه بنشینند و ترددهای بین شهری را تماشا کنند و مداوم اظهار نگرانی کنند آخرهای هفته منع آمدوشد میکردند هم درون شهری هم بین شهری.اینطوری مطمئنن باز کرونا زیاد نمی شد.وقتی یه عده اهل رعایت کردند نیستند جاده ای جز اجبار نیست.برای افرادی همانند من که داغدار کرونایی هستیم دیگه تحمل داغ دیگه ای را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۱:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
مراقب بودن یعنی چی ؟
یعنی اینکه محدودیت ها را زود بر نداریم
در جامعه عادی انگاری و ساده انگاری به وجود نیاد
مدارس و تالارها و شهر بازی ها و ... که محل تجمع هستن باز نشوند
در تبلیغات تلوزیونی مدام مردم را به نمایشگا های فرش دعوت نکنند
کارمندانی که امکان دوری کاری دارن ، دور کاری کنند
دولت الکترونیک توسعه بیشتری پیدا کند
در صدا و سیما به مردم یاد آوری شود که اصول بهداشتی همیشه رعایت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
همه این کارا انجام میشه. شما نمایشگاه فرش نرو
آخرین اخبار