۵۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان قصرشیرین وجود دارد

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : ۵۲ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان وجود دارد که ۲۱ واحد آن با مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع فعال است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان فر رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : هم اکنون گلخانه‌های فعال این شهرستان زیرکشت محصول خیار است که ۹۰۰ تن خیار از سطح این گلخانه‌ها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

او گفت : انواع گل‌های کاکتوس، درختچه‌های زینتی، نهال مرکبات، محصولات خارج از فصل و انواع گیاهان دارویی از محصولاتی است که در گلخانه‌های شهرستان قصرشیرین تولید می‌شود.

او افزود: هم اکنون بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه در منطقه مرزی قصرشیرین قرار دارد که این خود یک ظرفیت مناسب در بخش اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می‌شود و به منظور توسعه سطح گلخانه‌های این شهرستان یکی از بزرگترین مجتمع‌های گلخانه‌ای غرب کشور به مساحت ۵۰۰ هکتار در این شهرستان نیز در دست احداث است.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: مرحله اول این مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۱۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

محمودیان ادامه داد: باتوجه به وجود مرز‌های خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین احداث این مجتمع گلخانه‌ای و تولید محصولات آن زمینه را برای صادرات ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تنی محصولات تولیدی به صورت سالیانه فراهم می‌کند.

او افزود: گلخانه گیاهان دارویی و زینتی آپارتمانی در این شهرستان احداث شده که روزانه ۳۰۰ کیلوگرم برگ آلوئه ورا در آن تولید می‌شود.

او گفت: گیاهان زینتی تولیدی این شهرستان به استان‌های مرکزی و تهران ارسال می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار