قرار گیری ۵۶ هزار هکتار از مراتع بوانات تحت نظارت اکیپ مدیریت و کنترل چرا

با توجه به لزوم ساماندهی و نظارت بر چَرای اصولی دام درمراتع، اکیپ مدیریت چَرای شهرستان بوانات اقدام به کنترل مراتع در محدوده‌ای به وسعت ۵۶ هزار و ۴۵۹ هکتار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانعلی کریمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوانات با اشاره به نظارت اکیپ مدیریت و کنترل چَرای دام در مراتع بوانات گفت: طرح مدیریت چرا  در مراتع چنار، پیرکدوئیه، نمار، آب قرقر، پیرمراد، رستمی، سرمیدان سفلی، چهرک سفلی، برد شیراز، فریادون، چاه شور و شیرین، چاه حاج رضایی، چاه بنه، چالچی و دومحمدی بوانات اجرایی شده است.

او، بیان کرد: طرح مدیریت چَرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی برای برقراری تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی است.

کریمی، با اشاره به لزوم ساماندهی و نظارت بر چَرای دام در مراتع و اعزام اکیپ مدیریت چرا  تصریح کرد:  هشدار‌های لازم برای تهیه طرح مرتعداری تا پایان سال ۱۴۰۰ به دامداران ارائه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوانات ادامه داد: در طرح مدیریت چرا با ایجاد تعادل بین دام، علوفه، سایر نهاده‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی و منابع مالی از تمامی منابع بدون هیچ گونه آسیب به طبیعت و پوشش گیاهی استفاده بهینه می‌شود.

او، در پایان با هشدار به دامداران متخلف، افزود: ورود دام غیر مجاز در مراتع ممنوع بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ضمن برخورد قانونی متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.