ورودی بیمارستان به علت ابتلا به کرونا زیاد شده است

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : اخیرا ورودی بیمارستان به علت ابتلا به کرونا در استان زیاد شده که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال وارد به موج چهارم وجود دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : طی دوسه هفته گذشته تعداد موارد بستری و تعداد موارد مرگ و میر مبتلا به کووید ۱۹ در استان کاهش یافته بود، اما متاسفانه چند روزی است که ورودی بیمارستان زیاد شده و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال وارد به موج چهارم وجود دارد.

او با اشاره به مرگ یک نفر در استان با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته، گفت : هم‌اکنون ۱۷۲ بیمار کرونایی در بیمارستا‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، این در حالی است که آمار ورودی‌ها تا چند وقت پیش به به زیر ۱۳۰ نفر رسیده بود که متاسفانه با شیبی ملایم در حال افزایش است.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اشاره‌ای به رنگ‌بندی‌های شهرستان استان به لحاظ شیوع بیماری ویروس کرونا داشت و افزود: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه و هرسین آبی است و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، سنقرو کلیایی، کنگاور و گیلان‌غرب زرد است.

او افزود: با توجه به وضعیت رنگ‌بندی استان، تقریبا اکثر مشاغل بازگشایی شده هر چند در ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی برخی مشاغل پرخطر از حوزه بهداشت هشدار‌های لازم داده شده، ولی باز هم نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ وضع موجود وجود دارد از این رو بازدید‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده است.

شاه آبادی از مردم خواست که همواره دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و افزود: پایین آمدن آمار کرونایی سبب عادی‌انگاری مردم نسبت به این بیماری شده به طوری که درصد پوشش ماسک پایین آمده و مراس عزا و عروسی از سر گرفته شده که این خود سبب افزایش انتقال ویروس می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.