نجار در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

حفظ ذخیره صندوق توسعه ملی با عملیاتی شدن صندوق بیمه همگانی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از ذخیره صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ به دلیل گستردگی خسارت در ۲۵ استان، طبق موافقت مقام معظم رهبری برداشت شد.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: زمانی که بیمه به عنوان یک عامل حضور پیدا می‌کند، نظارت‌ها هم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای صندوق از محل پرداخت دولت در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: امروز مقرر شد، سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰ میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث عملیاتی پرداخت کند، همچنین  ساختمان‌های  بلا استفاده در اختیار  صندوق حوادث بلایای طبیعی قرار می‌گیرند. همچنین کلیه افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی که توان پرداخت حق بیمه پلکانی را ندارند نیز حق بیمه‌شان از طریق دولت پرداخت می‌شود.


بیشتربخوانید


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه "آیا با عملیاتی شدن این صندوق می‌توان به عدم برداشت از صندوق توسعه ملی در حوادث طبیعی امیدوار بود؟ " اظهار کرد: حتما باید به این مسئله امیدوار باشیم. برداشت از صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ هم به دلیل گستردگی خسارت و با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی انجام شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار