آسانی صدور اسناد مالکیت با حدنگار در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح حدنگار صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی آسان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه تحویل اسناد اراضی به کشاورزان گفت: موضوع عملیاتی کردن قانون تثبیت حقوق مالکیت زمین‌های دولتی و اشخاص مدتی است که به منظور سند دار کردن و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی با طرح حدنگار در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح صدور سند مالکیت برای زمین‌های بلاتکلیف آسان‌تر شده است.

او افزود: با سند دار کردن این زمین‌ها جلوی زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی و شخصی و تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی گرفته خواهد شد و هزینه‌های کیفری را در این حوزه کاهش خواهد داد.

فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این نشست رفع تداخلات پلاک‌های ثبتی اراضی کشاورزی را مهم دانست و گفت: برای حفظ حقوق کشاورزان و جلوگیری از قانون خرد شدن اراضی تعیین تکلیف سند مالکیت به نفع کشاورزان است و روستاییان باید هرچه زودتر برای این طرح اقدام کنند.

افخمی مدیر کل ثبت و اسناد استان آذربایجان شرقی گفت: با مستند سازی اراضی زراعی و باغی با اجرای طرح کاداستر و حدنگار در ۱۰ ماهه  نخست امسال بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده است و ۸۰ برگ سند صادر شده و ۱۰۰ پرونده هم در مرحله آگهی است که به زودی صادر خواهد شد.

نصیری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: هم اکنون ۹۵۳ هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت کل قرارداد‌های رفع تداخل اراضی کشاورزی استان است و بیش از ۵۸۲ هزار هکتار مربوط به پلاک‌های کمیسیون شده است که تعیین تکلیف آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

در این نشست به طور نمادین سند مالکیت ۵ نفر از کشاورزان شهرستان ملکان به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار