اسلامی مطرح کرد؛

برداشتن گام‌های بلند در عرصه صنعت دریایی کشور

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: امروز گام‌های بلندی در عرصه دریایی کشور با استفاده از توان داخلی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای۲  قرارداد تأمین و تحویل۱۰ فروند شناور با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان با بیان اینکه گام‌های بسیار مهمی در جهت این اتفاق مهم برداشته شده است، گفت: اگر بخواهیم سیاست در حوزه دریایی را گسترش دهیم باید علاوه بر آن که به توسعه منابع انسانی توجه داشته باشیم به توسعه فناوری و صنعتی خودمان هم توجه کنیم و قلمرو صنعت دریایی را در برنامه‌های خود برای پیشرفت کشور توسعه دهیم.

او ادامه داد: این اقدام نیازمند ظرفیت سازی در گام‌های مقدماتی و تخصصی است تا صنعت دریانوردی تشکیل شود.

اسلامی بیان کرد: در گام نخست امروز یک اقدام مبارکی انجام شده است، اما باید دستیابی به فناوری‌های روز دنیا دنبال شود و این فناوری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، چراکه توسعه صنعت دریایی در آینده زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه یک دانشکده تخصصی دریانوردی باید ایجاد شود و در دستور کار حوزه دریایی کشور قرار بگیرد، افزود: نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش‌ها و مقالات مورد نظر از طریق این دانشگاه‌ها برای کشور باید انجام شود تا با ایجاد این دانشکده تمامی مشاغل در عرصه دریایی را بتوانیم با استفاده از این تجربیات و فناوری‌های روز دنیا و همچنین با استفاده از نیروی انسانی متخصص گسترش دهیم.

او با اشاره به اینکه باید حمایت از مشاغل خودمان را در این حوزه گسترش دهیم، افزود: با توجه به آنکه در سال گذشته شعار ما ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی بوده برای رسیدن به این شعار باید حوزه نیروی انسانی خود را تقویت کنیم و در این بخش هم گام‌های بزرگی را برای دست یافتن به این هدف مبارک برمی‌داریم.

اسلامی با اشاره به اینکه اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و گسترش دریانوردی باعث می‌شود که حمل و نقل حوزه دریایی گسترش یابد، گفت: باید نقش و سهم خودمان را در اقصی نقاط کشور در حوزه دریایی روز افزون کنیم و بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.

پیگیری برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور در عرصه دریایی

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه ما باید در این عرصه شکوفا شویم و نباید به دلیل متاثر شدن از تحریم‌ها به این صنعت بی توجه شویم، افزود: ظرفیت‌های داخلی ما در گذشته در حوزه سامانه دریایی چندان نبود و به این ظرفیت‌های موجود توجه چندانی نمی‌شد و من حداقل دو دهه این موضوع را پیگیری کرده‌ام تا در نهایت از تولید داخلی و صنعتی کشور بتوانیم در این حوزه استفاده کنیم.

اسلامی بیان کرد: صنعت حمل‌ونقل دریای در کشور همواره با بی میلی مواجه بوده و امروز خوشبختانه این ظرفیت‌ها فراهم شده و با اعتقاد راسخ به تخصص نیرو‌های داخلی امیدواریم بتوانیم صنعت دریایی کشور را تقویت کنیم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: صنعت کشتیرانی و صنعت نفت‌کش نسبت به بارور کردن صنعت حمل و نقل دریایی اعتقاد پیدا کرده که در این بخش صنعت نفت‌کش پیشروتر و صنعت کشتیرانی کمی آرام‌تر قدم برداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار