روند نزولی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند نزولی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۱۰ روز گذشته متاسفانه وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک روند نزولی داشته است.

او افزود: با توجه به این که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی پایین است، اما با این حال از متوسط کشوری چند درصدی بیشتر است.

مهدی زاده تصریح کرد: علاوه بر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی استفاده از تهویه در فضای کار و محیط زندگی عامل مهمی در کاهش مبتلایان به کرونا و دوری از پیک چهارم در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی آمار فوت ناشی از این بیماری در استان به ۷۳۶ نفر رسیده است.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۲۳ بیمار شامل ۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.


بیشتر بخوانید


مهدی زاده تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۱۴۳ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۳۶ هزار و ۲۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۹۱۵ بیمار شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.