معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

فروکش کردن موج شیوع کرونا به معنای ضعیف شدن این ویروس نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بر لزوم پرهیز از عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بازگشایی شتاب زده مشاغل و مدارس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم پرهیز از عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بازگشایی شتاب زده مشاغل و مدارس تاکید و نسبت به خطر شیوع موج جدید بیماری کرونا در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی هشدار داد.

او گفت: کاهش آمار و فروکش کردن شدت بیماری، به معنای ضعیف شدن ویروس کرونا نیست و به باور صاحبنظران و کارشناسان امر نمونه جهش یافته ویروس کرونا قدرت سرایت بالا و حتی تا ۷۰ درصد بیشتر از قبل دارد.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه، کاهش آمار مبتلایان به کرونا نباید موجب شود مردم با تصور عادی شدن شرایط نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غفلت کنند افزود: با رصد رفتار ویروس کرونا واضح است که رفتار ویروس با تغییر رویکرد افراد وحشیانه‌تر و میزان سرایت پذیری آن بیشتر شده است.

او اضافه کرد: بار‌ها وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت به خطر بر گزاری تجمعات، بازگشایی زودهنگام مدارس و مشاغل هشدار و عواقب بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را گوشزد نموده است، لذا در صورت غفلت مردم و عادی انگاری شرایط، دو تا چهار هفته آینده با شیوع مجدد بیماری مواجه خواهیم شد.

جزایری، قدرت سرایت بالا، ابتلای گروه‌های سنی زیر ۶۰ سال را از جمله عواملی برشمرد، که لزوم توجه مردم به مسئولیت اجتماعیشان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌افزاید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.