شناسایی و آزادسازی دو هزار و ۱۸۳ مورد تصرف در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در استان حدود یک هزار و ۱۸۳ مورد دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و یک هزار مورد تصرف در اراضی ملی شناسایی و سپس آزادسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه کارگروه ویژه برخورد با ساخت و ساز‌های غیرقانونی و تغییرکاربری‌های غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری که به صورت ویدئو کنفرانس با مسئولان وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: این کارگروه با محوریت وزارت کشور برای جلوگیری از ساخت وساز‌های غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها، جاده‌ها و تغییر کاربری در اراضی ملی تشکیل شده است.

او افزود: تاکنون در استان حدود یک هزار و ۱۸۳ مورد دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها و یک هزار مورد تصرف در اراضی ملی شناسایی و سپس آزادسازی شده است.


بیشتر بخوانید


نظری با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تصرف و ساخت و ساز‌های غیرقانونی باید از اهرم‌های بازدارنده استفاده کرد، گفت: این اقدامات باید به‌موقع باشد، همچنین با متخلفان ساخت‌وساز‌های غیرقانونی و تغییرکاربر‌های غیرمجاز برخورد لازم صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های تخلف در حوزه تصرفات اراضی ملی و ساخت و ساز‌های غیرقانونی تا حدودی زمانبر است، ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه می‌توان از قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی ملی بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی استفاده کرد.

نظری اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از ارائه خدمات به ساخت و ساز‌های غیرقانونی و بدون اخذ مجوز تغییر کاربری خودداری کنند، همچنین هرگونه ساخت و ساز بدون استعلام از امور اراضی ممنوع است.

او با بیان اینکه در شهر‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ و در روستا‌ها کمیسیون ماده ۹۹ مسئولیت رسیدگی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرقانونی را دارد، عنوان کرد: فرمانداران شهرستان‌های تابعه برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز با دستگاه‌های متولی جلسات مربوطه را تشکیل و مشکلات را پس از جمع‌بندی به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.