استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی در گیلان

استاندار گیلان در نشست با مجمع نمایندگان این استان بر ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان شامگاه گذشته در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان این استان گفت: ضرورت شتاب در بازنگری طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در ارائه خدمت به روستانشینان در کوتاه‌ترین زمان از مصوبات این نشست بود.

او افزود: برایی توسعه بالغ بر ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی استان گیلان اهتمامی جدی داریم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در این نشست مسائل مرتبط با طرح‌های هادی روستایی، کاربری‌ها و ضرورت بازنگری و چالش‌های آن بررسی شد.

رفع مشکلات ساخت و ساز در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی

رسول فرخی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گیلان در حوزه‌های ساخت و ساز روستایی با دیگر استان‌ها متفاوت است.

او عمده مشکلات روستانشینان در حوزه ساخت و ساز را در بخش منابع طبیعی و اراضی ملی دانست و افزود: امیدواریم با محوریت استاندار و همکاری بنیاد مسکن و نمایندگان خانه ملت، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تلاش برای ماندگاری روستانشینان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و حفظ کاربری اراضی را از اهداف اصلی در کشور عنوان و تصریح کرد: با این اقدام اقتصاد روستا رونق می‌گیرد که باید با تلاش مضاعف تسریع شود.

در نشست روز گذشته استاندار گیلان با مجمع نمایندگان این استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مدیران کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی استان و نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.