خسارت ۴۹ میلیارد تومانی زلزله در غرب هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در هرمزگان ۳۳ گسل وجود دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان گفت: زمین لرزه ۵.۵ ریشتری هفته گذشته در شهرستان بندرلنگه ۴۹ میلیارد تومان به بخش‌های آب، برق، منابع طبیعی و خانه‌های روستایی خسارت وارد کرد.

حسن زاده افزود: در هرمزگان ۳۳ گسل وجود دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر در استان ثبت شده است.

او گفت: بیشترین زمین لرزه‌ها در شهر‌های بندرعباس، بستک و بندرلنگه رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: سرما به ۸۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

حسن زاده گفت: بیشترین خسارت‌ها به محصولات گوجه و بادمجان در شهرستان‌های میناب، رودان و بندرعباس وارد شده است.


بیشتر بخوانید


فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: گزارش خسارت‌های زلزله در غرب هرمزگان و سرمازدگی محصولات کشاورزی برای جبران خسارت به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

همتی بر توسعه صادرات کالا از طریق راه آهن نیز تاکید کرد و گفت: باید هرچه سریعتر زیرساخت پایانه‌های صادراتی در ایستگاه‌های راه آهن از جمله تنگ زاغ و بندرعباس برای ارسال محصولات کشاورزی به خارج از استان فراهم شود.

استاندار هرمزگان به مصوبات سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شرق هرمزگان نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از مصوبات این سفر عملیاتی شده است و برخی دیگر از جمله ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای مردم مناطق محروم استان تا خرداد سال آینده عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.