اختصاص پنج میلیارد ریال برای تقویت حفاظت تاق بستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص پنج میلیارد ریال برای تقویت سیستم‌های حفاظتی و امنیتی تاق بستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری با اشاره به اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار به پایگاه ملی تاق بستان، اظهار کرد: این اعتبار قرار است صرف تقویت سیستم‌های حفاظتی و امنیتی تاق بستان شود.

او بیان  کرد: همچنین در نظر داریم به منظور حفاظت و بهبود کیفیت خدمات به گردشگران، نرده کشی اطراف محوطه تاریخی تاق بستان را ارتقاء دهیم و مانع از ورود احشام و حیوانات به داخل محوطه شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از واگذاری ساختمان قدیمی پایگاه زلزله شناسی کرمانشاه به پایگاه ملی تاق بستان هم خبرداد و افزود: پایگاه زلزله شناسی کرمانشاه دهه ۶۰ کنار آثار تاریخی تاق بستان ساخته شد و تا سه سال پیش فعال بود.

او بیان  کرد: پس از احداث ساختمان جدید زلزله شناسی کرمانشاه و تخلیه ساختمان قدیمی، پیگیری‌هایی را انجام دادیم که در نهایت منجر به این شد که این ساختمان به پایگاه ملی تاق بستان واگذار شود.

قادری بیان کرد: بزودی این ساختمان را تجهیز خواهیم کرد تا از این پس به عنوان ساختمان اداری پایگاه ملی تاق بستان مورد استفاده قرار گیرد.

او در ادامه بااشاره به ادامه برنامه‌های محوطه سازی مجموعه تاریخی تاق بستان، افزود: کار محوطه سازی و زیباسازی منظر این محوطه تاریخی فرهنگی را با اختصاص اعتبارات جدید در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص چرایی تاخیر در اتمام پروژه روشنایی این مجموعه تاریخی هم اعلام کرد: موانعی بر سر راه اجرای این پروژه پیش آمد که درحال رفع آن‌ها هستیم تا بحث سیستم روشنایی مجموعه هم بروزرسانی و تقویت شود.

انتهای پیام /ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.