برپایی کارگاه‌های آموزشی ساخت سفال در لالجین

معاون صنایع‌دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان از برپایی کارگاه‌های آموزش ساخت سفال هنری و فاخر به نسل جوان به منظور ارتقای شاخص‌های شهر جهانی سفال لالجین خبر داد.

به برپایی کارگاه‌های آموزشی ساخت سفال در لالجینگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هاشم مظاهری، معاون صنایع‌دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان گفت: یکی از معضلات سفال لالجین تولید سفال تکثیری به روش‌های قالبی و دوغابی است که در سال های گذشته جای خود را به تولید سفال چرخی داده و این موضوع با توجه به خواسته‌های بازار هدف، گسترش پیدا کرده است.

مظاهری افزود: در نشستی با حضور پیمانکار و کارشناسان واحد آموزش و برخی استادان هنرمند سفالگر لالجینی، موانع و مشکلات تولید سفال در این منطقه بررسی شد.

او افزود: به‌زودی روش‌های تولید سفال‌های هنری و نفیس به همراه سبک‌های مختلف تولید شامل فتیله، پینچ و اسلپ با شیوه‌های لعاب‌کاری برای شاغلان آموزش داده می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان همدان بیان کرد: در همین زمینه طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت سفال فاخر، سنتی و هنری چرخی برای نسل جوان با استفاده از استادان متبحر و باسابقه لالجینی به‌زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.