فرمانده ناجا مطرح کرد؛

حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت هستند

سردار اشتری درباره ورود و شیوع ویروس کرونا و همکاری نیروی انتظامی با کادر درمان و بهداشت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در جریان بازدید از پلیس راهور ناجا اظهار کرد: ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت باید گفت که در این مدت ۱۱ ماهه که از کرونا می‌گذرد کادر درمان صادقانه و با استقامت به مردم خدمت کردند. با توجه به تحریم‌ها کار کردن با عشق و علاقه و بهره از فرمایشات رهبری باعث شد تا کار به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: فرماندهان ما در سراسر کشور پیشتاز در خدمت رسانی به مردم بودند و در کنار کادر درمان قرار داشتند. نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه که ویروس کرونا به کشور آمد آمادگی خود را اعلام کرد و همه با شعار حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت به میدان آمدند.

سردار اشتری ادامه داد: روز‌های اول مشکل هجوم به بیمارستان‌ها را داشتیم و همکاران ما نقش موثری در ایجاد نظم در مراکز درمانی داشتند و امکانات و لباس‌ها نیز در ابتدا کافی نبود.


بیشتر بخوانید


وی گفت:در همان روز‌ها فشار‌های شبکه‌های معاند باعث نگرانی مردم شده بود که خداروشکر با همکاری قوه قضائیه انجام شد و با آن‌هایی که قصد تشویش داشتند برخورد شد.

سردار اشتری بیان کرد: مشکل بعدی ما احتکار بود که در این عرصه نیز پلیس به سرعت ورود پیدا کرد و اقلام کشف شده با نظر وزارت بهداشت در اختیار مردم قرارداده شد. مردم ما صد‌ها سال است که مراسم نوروزی را برگزار می‌کنند و این امر کار ما را سخت‌تر می‌کرد تا بتوانیم فاصله گذاری اجتماعی را در این ایام اعمال کنیم.

وی اظهار کرد:انصافا مردم در این عرصه همکاری کردند و در تمام ایام تعطیلات در آماده باش کامل بودیم و بدون کوچک‌ترین تنشی محدودیت‌های کرونایی اعمال شد.

سردار اشتری تصریح کرد: در روز ۱۳ فروردین یک حرکت بزرگ رقم خورد و از شب قبل در تمامی محور‌ها حضور یافتیم و با همکاری مردم مشاهده کردیم که در هیچ نقطه‌ای مردم تجمع نکردند و یک اتفاق بی نظیر رقم خورد. ما آماده باش بودیم که به مردم خدمت کنیم، اما یک خانواده نیز بیرون نیامده بود. باید افرادی همچون شهید آوینی می بودند و این ایثار بزرگ مردم، کادر درمان و پلیس را مستند می‌کردند.

وی افزود: در بیمارستان‌های ناجا نیز فعال شدیم و هیچ تفاوتی قائل نشدیم و بیمارستان‌های ناجا در اختیار مردم قرار دادیم. این فشار‌ها سبب نشد تا ما از وظیفه خود کم کنیم و با تمام توان در امر حفظ امنیت نیز تلاش کردیم. مردم به خوبی در عرصه محدودیت‌های شبانه و بین شهری با ما همراهی کردند. ۴۵۰ هزار نفر در محدودیت‌ها فعال بودند و در ۲۰۰۰ نقطه نیز حضور فیزیکی داشتیم و از دوربین‌های کنترل نیز در این عرصه کمک گرفتیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: این یک افتخار بزرگ است که توانستیم با این اقدامات میزان تلفات را به اعداد دو رقمی کاهش دهیم و امید است این نیز به صفر برسد. تا زمانی که نیاز باشد ماموریت‌های خود را در این عرصه ادامه خواهیم داد. حافظان امنیت همچنان در کنار حافظان سلامت حضور دارند. ما تعداد زیادی از همکاران خود را در ایام کرونا از دست دادیم. این نشان می‌دهد که در سخت‌ترین روز‌ها ما باز هم در کنار مردم هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار