تلاش برای برگزاری مسابقات شطرنج جام کارون در خوزستان

رئیس هیات شطرنج خوزستان گفت: برای برگزاری مسابقات جام کارون به صورت مجازی و بین‌المللی تلاش می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر خطیب‌زاده رئیس هیات شطرنج خوزستان گقت: تلاش می‌کنیم جام کارون که هر سال در ایام دهه فجر با شکوه خاصی برگزار می‌شد را به همان شکل بین‌المللی، اما به صورت مجازی برگزار شود.

او بیان داشت: باتوجه به برگزاری مسابقات شطرنج به صورت آنلاین، هزینه‌های ما نیز کمتر خواهد بود، زیرا حضور خارجی‌ها و هزینه‌هایی مثل هتل را نخواهیم داشت. در این خصوص موافقت ابتدایی فدراسیون را گرفته‌ایم و برای موافقت نهایی در حال رایزنی هستیم که ان‌شاءالله در دو روز آینده به نتیجه برسد و بتوانیم در ایام دهه فجر این مسابقات را برگزار کنیم.

خطیب‌زاده افزود: برگزاری مسابقات به صورت مجازی کار راحتی نیست. ما تجربه برگزاری چنین مسابقاتی را فقط در سطح بازی‌های کشوری داریم، اما در شرایط بین‌المللی یکسری امکانات ویژه لازم است و نظارت‌ها خیلی سخت‌تر خواهد بود. برگزاری چنین مسابقاتی ساده نیست و حضور شطرنج‌بازان در این مسابقات می‌تواند با بیش از ۲۰ کشور باشد تا حداقل ۲۰ پرچم را در جدول مسابقات داشته باشیم.

رئیس هیات شطرنج خوزستان ادامه داد: برگزاری جام کارون در سال‌های اولیه برای ما دشوار بود، اما در سال‌های اخیر دیگر به سادگی انجام می‌شد، زیرا در برگزاری مسابقات حضوری جام کارون تجربه کافی را داشتیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.