ممنوعیت خرید و فروش مرغ زنده در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: با هدف مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هرگونه فروش مرغ گوشتی زنده در این شهرستان ممنوع است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برای مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیز رعایت بهداشت، هر گونه کشتار مرغ زنده در این شهرستان ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

آغاز افزود: در حال حاضر بر اساس نتایج آخرین رصد‌ها و کنترل‌های آزمایشگاهی مهاباد عاری از هر گونه بیماری آنفلوانزای طیور است.

او ادامه داد: روحانیان می‌توانند در زمینه توجیه مردم برای خودداری از خرید و فروش مرغ زنده در سطح شهر‌ها و روستا‌ها نقش مهمی داشته باشند چرا که چرخه بیماری با زنده فروشی به گردش در می‌آید و با جلوگیری از زنده فروشی می‌توان از وقوع این بیماری پیشگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از مردم درخواست کرد برای تامین سلامت و امنیت غذایی خود از خرید مرغ زنده خودداری و تنها مرغ‌های کشتار روز کشتارگاه با بسته بندی مناسب را تهیه کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح احمدپور مقدم 09903779557
۱۷:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام خدمت دوستان عزیز من فرارسیدن عید قربان تبرک عرض مینمایم جناب الان شهر مهاباد آزربايجان غربی بهداشت آمد مرغ روز دارم به من گیر داده به طیور زنده نمیده یک کار کنید لطفا پیگیری کنید