کاهش ۳۰ درصدی استفاده از ماسک در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: همزمان با ورود به وضعیت زرد کرونا در این شهرستان استفاده از ماسک توسط شهروندان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها موجب شد وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان از قرمز به زرد تغییر کند، همین مساله موجب شد تا عده‌ای از شهروندان در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل انگاری کنند.

بهزاد افزود:وضعیت زرد کرونا در مهاباد به معنای کنترل بیماری کووید ۱۹ و تمام شدن آن نیست.

او ادامه داد: هر گونه عادی انگاری با طغیان بیماری و آغاز موج جدید بیماری کرونا در شهرستان منجر خواهد شد و با توجه به وضعیت شهرستان فعالیت‌های اقتصادی شهروندان تحت تاثیر شرایط زرد، نارنجی و قرمز برای اعمال محدویت‌های بیشتر در گروه‌های شغلی متفاوت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون می‌تواند سبب کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا ویروس شود.

بهزاد با اشاره به استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات خاطرنشان کرد: با افرادیکه در اماکن عمومی و محیط ادارات شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی نگیرند برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.