یک مقام مسئول مطرح کرد؛

کاهش آلودگی و ترافیک کلانشهرها با اجرایی شدن شهر هوشمند

دبیر اجرایی نمایشگاه مسکن گفت: کاهش آلودگی و ترافیک کلانشهرها با اجرایی شدن شهر هوشمند امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضاییان دبیر اجرایی دومین نمایشگاه مسکن بزرگترین شهری و شهرسازی همزمان با شروع به کار دومین نمایشگاه شهر هوشمند با بیان اینکه  این نمایشگاه در حوزه شهرسازی مسکن و شهرسازی فعالیت می‌کند، گفت: امروز در این نمایشگاه  ۲۴۵ شرکت  حضور دارند که از این تعداد ۸۰ شرکت دانش بنیان و ۶۵  شرکت هم  استارتاپی هستند که در حوزه شهرسازی و معاونت عمرانی فعالیت می‌کنند.

او اظهار کرد: ارائه طرح‌های راه‌سازی جهت اجرا به بخش خصوصی، ارائه طرح‌های جدید انبوه سازی، ارائه طرح‌های نوین مقاوم سازی ساختمان‌ها به ویژه مجتمع‌های تجاری و اداری در مقابل زلزله، بررسی مشکلات ساخت و سازهای کشور، بررسی مسئله انرژی و آب در توسعه شهری، آشنایی با مفاهیم جدید در سازه طراحی و شهر هوشمند، توسعه بازار شهر هوشمند، جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی جهت ورود به پروژه‌های شهری و ایجاد منابع پایدار در توسعه محیط زیست برخی از محورهای برگزاری این نمایشگاه‌ها است که با حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.


بیشتر بخوانید


دبیر اجرایی  نمایشگاه مسکن و باز آفرینی شهری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه تاکنون چه میزان پیشرفت در حوزه شهر هوشمند داشته‌ایم، گفت: اولین الفبای برای شهر هوشمند شهروند هوشمند است و ما باید بدانیم که از یک شهر هوشمند چه می‌خواهیم.

رضائیان بیان کرد:  اگر یک شهر رویایی باشد باید این موضوعات را در نظر بگیریم  تا بتوانیم  به اهداف مورد نظر در آنها دست یابیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه مسکن و باز آفرینی شهری توضیح داد: ما می‌توانیم آلودگی و ترافیک در شهرهای بزرگ را از طریق شهر هوشمند بر طرف کنیم، بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنیم.

رضائیان تاکید کرد:  در  کشورهای اروپایی به شهرهای هوشمند اهمیت بسیار زیادی می‌دهند چرا که شهرهای هوشمند نقش بسیار فوق‌العاده‌ای در حوزه  رفاهی و خدماتی مردم دارند.

او تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، اهمیت شهر هوشمند نشان داده شد، چراکه  بسیاری از اقدامات و نیازها و خدمات مردم  به صورت مجازی  ارائه شده و تمامی این اقدامات با استفاده از پلتفرم‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بوده است.

براساس این گزارش دومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی و باز آفرینی شهری امروز با حضور معاون وزیر کشور، رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، و رئیس دولت الکترونیک برگزار شد که در این نمایشگاه دستاوردهای جدید در عرصه شهر هوشمند به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار