کارشناسان HSE با روش‌های پدافند زیستی غلات آشنا شدند

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان گفت: برای نخستین بار در بنادر کشور دوره آموزشی پدافند زیستی غلات برای کارشناسان واحد HSE برگزار شد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به جایگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان دروازه ورودی عمده غلات کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری غلات به عنوان کالای استراتژیک کشور، دوره آموزشی پدافند زیستی غلات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای نخستین بار در بنادر کشور به مدت ۸ ساعت برگزار شد.

او افزود: فراگیران در این دوره که عمدتا شامل کارشناسان HSE این اداره کل و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این مجتمع بندری بودند، با اصول و روش‌های صیانت و حفاظت از سلامت غلات به مثابه یکی از مهم‌ترین کالا‌های اساسی کشور در مراحل حمل و نگهداری آشنا شدند.

کارشناسان HSE با روش‌های پدافند زیستی غلات آشنا شدند

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی موفق به تخلیه بیش از ۱۶ میلیون تن از این نوع کالا طی پارسال شده است.

پدافند زیستی شامل مجموعه اقدامات رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکار سازی و تشخیص، تریاژ (جداسازی و تفکیک)، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی است.

کارشناسان HSE با روش‌های پدافند زیستی غلات آشنا شدند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.