رأی مثبت کابینه صهیونیستی به عادی‌سازی روابط با مراکش

کابینه رژیم اشغالگر قدس به عادی‌سازی روابط این رژیم به مراکش رأی مثبت داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درپی ادامه روند خیانت اعراب به آرمان فلسطین، کابینه رژیم صهیونیستی امروز (یک شنبه) به عادی‌سازی روابط با مراکش (مغرب) رأی مثبت داده است.

چنانچه کِنِست (پارلمان رژیم اشغالگر قدس) نیز به این تصمیم رأی بدهد مراکش چهارمین کشور عربی خواهد بود که به عادی‌سازی روابط با این رژیم می‌رسد.

مراکش ماه گذشته بعد از مشاهده عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی از جمله «امارات، بحرین و سودان» با رژیم اشغالگر، تمایل خود برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را نشان داد.

اما پس از مدتی برخی منابع دیپلماتیک در تل آویو فاش کردند مراکش روند برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را کُند کرده و آن را منوط به مشخص شدن موضع دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، کرده است.

در آن زمان این منابع علت این به تعویق انداختن را این‌گونه اعلام کردند که مقامات مراکش منتظر هستند تا بایدن دولت آمریکا را تحویل بگیرد و نظرش را در زمینه دیدگاه‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به‌خصوص در زمینه به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی نشان دهد.

برخی منابع دیگر نیز گفته بودند تیمِ بایدن شتابی در اعلام موضع در برابر درخواست‌های مراکش ندارد و همین مسأله باعث ناراحتی مراکش شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار