مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: کیفیت هوای شیراز با توجه به اعداد و ارقام آلاینده‌ها، لب مرز آلودگی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر شیراز و کارگروه پدیده مقابله با گرد و غبار، عامل اصلی کاهش کیفیت هوای شیراز را ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون اعلام کرد.

او افزود: در ماه گذشته به دلیل کمی بارش در کلان شهر‌های کشور اکثر روز‌ها با آلودگی هوا مواجه بودیم، البته وضعیت آلودگی در شیراز نسبت سایر کلانشهر‌ها بهتر بود.

ظهرابی ادامه داد: تعداد روز‌های ناسالم و آمار نشان دهنده اینست که از نظر کیفیت هوا، اعداد و ارقام لب مرز قرار دارد و اگر فشار اقلیمی به میزان آلودگی اضافه شود، شیراز هم به شهری آلوده تبدیل می‌شود.

او بیان کرد: براساس آمار و ارقام آلاینده‌ها در روز‌های گذشته تمرکز باید بر روی منابع آلاینده باشد و با تهیه برنامه‌های مدون به نحوی اقدام شود که هم منابع آلاینده کاهش یابد و هم مجوزی برای منابع آلاینده جدیدی صادر نشود.

قاسم نهاوندی؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت: آلودگی هوا یکی ازعوامل مهم تهدید کننده سلامت انسان محسوب شده و کیفیت نامطلوب هوا باعث ایجاد آسیب‌های زیادی بر انسان و محیط زیست و اثرات بهداشتی مختلف می‌شود.

نهاوندی افزود: با توجه به میزان AQI، بررسی شاخص‌ها طی سال ۹۸ و ماه‌های گذشته از امسال، میزان روز‌های پاک شیراز ۵ درصد بوده است.

معاون حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: بر اساس آمار مقایسه‌ای در سال ۹۸ تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس ۸ درصد و امسال ۱۰ درصد کل روز‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار