وجود ۶۵ خانه هلال روستایی و شهری در چهارمحال و بختياری

در مجموع ۶۵ خانه هلال روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری آماده خدمات رسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیف‌علی درگاهی معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان راه‌اندازی چهار خانه جدید هلال در شهرستان بن افزود: هم اکنون در مجموع خانه‌های هلال فعال در استان به ۶۵ خانه روستایی و شهری افزایش یافت.

او گفت: تاکنون ۹ هزار و ۶۹۳ نفر از نیرو‌های داوطلب و جوانان استان در ۶۵ خانه هلال ساماندهی شده‌اند.

درگاهی با بیان اینکه ۷۰ درصد از خانه‌های هلال فعال استان در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک واقع شده‌اند اضافه کرد: تا پایان امسال و بر اساس قانون برنامه پنج ساله جمعیت هلال‌احمر، ۱۰۰ خانه هلال در استان راه‌اندازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


درگاهی به ایجاد نخستین خانه هلال استان در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته، پنج هزار و ۸۱۲ نفر از جوانان زیر ۳۵ سال و سه هزار و ۸۸۱ نفر از داوطلبان بالای ۳۵ سال با شرکت در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در مجموعه خانه‌های هلال استان ساماندهی شده‌اند.

او یادآور شد: امسال ۱۷۰ دوره آموزشی شامل کمک‌های اولیه و دوره‌های پیشگیری از مخاطرات برای جامعه هدف خانه‌های هلال برگزار شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعداد محدودی از افراد توانستند در این دوره‌ها شرکت کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت:راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق دوردست و حادثه‌خیز استان در اولویت قرار دارد و در صورتی که مکان مورد نیاز برای این ایجاد خانه‌ها با کمک دهیاری‌ها در مناطق روستایی فراهم شود، جمعیت هلال‌احمر برای ارائه آموزش‌ها و تجهیز خانه‌ی هلال مطابق با دستورالعمل‌های کشوری اقدام خواهد کرد.

درگاهی با بیان اینکه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند درخواست خود را برای راه‌اندازی خانه هلال ارایه دهند، گفت: وجود فضای آموزشی و انبار تجهیزات و واگذاری حق بهره‌برداری از مکان برای حداقل ۲ سال از الزامات ایجاد خانه هلال است.

او افزود: تاکنون ۴۰ خانه هلال با کمک مدیریت بحران استان و با عنوان تیم‌های امداد روستایی تجهیز شده‌اند و ۱۶ قلم از اقلام امدادی در اختیار این خانه‌ها قرار گرفته است که بر اساس تفاهم‌نامه جمعیت هلال‌احمر کشور با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان مدیریت بحران به‌زودی برای تجهیز تمامی خانه‌های هلال برنامه‌ریزی می‌شود.

درگاهی ایجاد فضای مدیریت جامعه‌محور بحران و سوانح را از اهداف اصلی راه‌اندازی خانه‌های هلال دانست و یادآور شد: مردم هر منطقه اطلاعات دقیق‌تری از جغرافیا و امکانات محل زندگی خود دارند و در صورت فراگیری آموزش‌های امدادی می‌توانند در مواقع اضطراری، مدیریت سوانح را بر عهده بگیرند که رسیدن به این هدف در طرح راه‌اندازی خانه‌های هلال مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.