افزایش استفاده نسخه الکترونیک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان چهارمحال و بختیاری از افزایش استفاده نسخه الکترونیک به جای دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود فروزنده مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی سامانه نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی می‌شود.

او اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیک در استان چهارمحال و بختیاری در حال پیشرفت است و شاهد افزایش استفاده از این سامانه در بین مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم.

فروزنده افزود: با پیشرفت کار و استفاده بیشتر از این سامانه اهمیت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود و قطعا نیازمند تلاش و جدیت بیشتر برای استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک هستیم وامکان نسخه نویسی آفلاین و بسیاری خدمات دیگر با کمک اپلیکیشن‌ها قابل انجام است و بستر مناسب برای این کار بزودی فراهم می‌شود.

او اضافه کرد: سامانه نسخه الکترونیک تکمیل و آماده بهره برداری است و هدف و اولویت فعلی ما ترغیب و تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده از این سامانه است.


بیشتر بخوانید


فروزنده ادامه داد: همچنین طی ماه‌های اخیر درصد صدور نسخه الکترونیک توسط پزشکان رشد بالایی داشته است به گونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد از نسخ پزشکان بخش خصوصی بصورت الکترونیکی صادر می‌شود و سازمان بنا دارد با پرداخت منظم و به موقع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، پزشکان و تمامی مراکز درمانی کشور را به استفاده از این سامانه تشویق کند.

۲۰ درصد باقی مانده هزینه نسخه الکترونیک در اسرع وقت پرداخت می‌شود

مدیر درمان استان اظهار داشت: سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان دارای امضای الکترونیک تا ۹۵ درصد و سایر پزشکان ۸۰ درصد در پایان هر روز پرداخت می‌شود.

او افزود: درباره داروخانه‌ها نیز ۳۰ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از نسخه‌های الکترونیک در پایان روز پرداخت می‌شود و مابقی سهم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در نسخه‌های الکترونیک در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

محمود فروزنده گفت: رفع اشکالات و اجرای پیشنهادات و خواسته‌های پزشکان در حال انجام است و انتظار داریم که سامانه نسخه نویسی الکترونیک تأمین اجتماعی در آینده نزدیک به طور کامل در تمامی مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد و اطمینان داریم که وزارت بهداشت، بیمه‌ها و سایر نهاد‌های ذیربط نیز برای موفقیت طرح نسخه الکترونیک با سازمان تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به فراهم شدن تمامی امکانات لازم و با وجود عزم و اراده محکم سازمان تامین اجتماعی سامانه نسخه نویسی الکترونیک به سرعت جایگزین دفترچه‌های کاغذی شده و طی ماه‌های آینده می‌توانیم شاهد حذف کامل نسخه‌های کاغذی باشیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.