کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان از کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین باقری مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: بنابر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال به ۱۰ و چهاردهم درصد رسید که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ دهم درصد و در مقایسه با تابستان امسال یک ودو دهم درصد کمتر شده است.

او  نرخ بیکاری را نسبت تعداد افراد بیکار در یک رده سنی مشخص به مجموع افراد آماده به کار در آن رده سنی بیان کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار در استان اصفهان در فصل پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با پنج و دودهم درصد کاهش به ۴۰ و ۹ دهم درصد رسید.

 مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: افزایش جمعیت فعال، مشروط به ثابت ماندن افراد بیکار و شاغل و انتقال برخی از افراد از جمعیت فعال به سمت جمعیت غیر فعال مهمترین عوامل کاهش نرخ مشارکت است.

باقری  نرخ بیکاری این استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: بالای ۸۰ درصد جمعیت اصفهان در شهر‌ها سکونت دارند و بیشتر نرخ جمعیتی شهری هستند، اما نرخ بیکاری پاییز در روستا‌های استان اصفهان هم کاهش پیدا کرده است.
جمعیت استان اصفهان در ۲۴ شهرستان بیش از پنج میلیون نفر است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.