واگذاری پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند به مراکز نیکوکاری قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در ۹ ماه نخست امسال به منظور برون سپاری خدمات مددکاری، پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند زیر پوشش به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در ۹ ماه نخست امسال به منظور برون سپاری خدمات مددکاری، پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند از مجموع بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

صیادی افزود: درصدد هستیم مددکاری پرونده مابقی سالمندان را نیز به مرور به مددکاران برون سازمانی واگذار تا از این طریق خدمات را در فرایندی خارج از چارچوب اداری و در قالب نظام مردم نهاد ارائه شود.

او اضافه کرد: طبق برنامه و براساس اعتبارات موجود برون سپاری خدمات سالمندان در گام نخست برای ۳۰ درصد از سالمندان تحت حمایت انجام می‌شود و با بررسی و مطالعه این میزان واگذاری، استمرار این اقدام پیگیری خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: توجه به اهداف برنامه ششم و کاهش برخی از تصدی گری ها، تکریم هرچه بیشتر سالمندان و کاهش هزینه‌های اجرایی و بهره وری بیشتر، کاهش زمان بررسی و رسیدگی و تسریع در ارایه خدمات حمایتی و شناسایی خانواده‌های در شرایط اضطرار و مدیریت بهتر منابع و اثر بخشی بهتر خدمات از جمله مزیت‌های این رویکرد است.

صیادی افزود: با توجه به محله محور بودن مراکز نیکوکاری، شناخت بیشتری در ارائه خدمات وجود خواهد داشت، ضمن اینکه افزایش رقابت سالم در بین مراکز نیکوکاری به منظور ارایه خدمات حمایتی یکی دیگر از مزیت‌هایی است که از آن برای ارتقای خدمت رسانی بهره خواهیم برد.

به گفته او، بیش از ۳۱ هزار خانوار مددجوی معیشت بگیر و تبصره ۱۴ تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که در مجموع جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار