رهایی ۳ محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

۳ محکوم به قصاص از ابتدای امسال تاکنون در مازندران از چوبه دار نجات یافته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران اعلام کرد:در پرونده نخست، تیر امسال فردی در یک نزاع و درگیری خانوادگی، در شهرستان سیمرغ (کیاکلا) اقدام به قتل کرده که در مدت ۴۸ ساعت با دستور قضایی و تلاش نیروی انتظامی، متهم بازداشت و روانه زندان می‌شود.

با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل، پرونده برای جلب رضایت اولیای دم و صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع که پس از تلاش و پیگیری‌های بسیار رییس حوزه قضایی شهرستان سیمرغ و رییس شورای حل اختلاف زندان شهرستان قائم شهر منجر به رضایت و بخشش اولیای دم و رهایی قاتل از قصاص شد.

بیشتر بخوانید

دو پرونده دیگر مربوط به شهرستان‌های آمل و قائم شهر در دوماه گذشته بوده که در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و با تلاش روسای زندان این دو شهرستان، مددکاران و اعضای شعبه ویژه زندان، شورای حل اختلاف و با برگزاری جلسات، دو پرونده با گذشت اولیای دم به صلح و سازش منجر و محکومان از چوبه دار نجات یافتند.

از ابتدای امسال تاکنون با تلاش‌های شورای حل اختلاف دادگستری مازندران، ۳۳ پرونده قصاص نفس، به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار منجر شده است.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار