حل مشکلات روستاییان با درآمد معادن

فرماندار شهرستان اشکذر گفت: بخشی از درآمد‌های حاصل از معادن باید از طریق مراجع قانونی برای حل مشکلات روستاییان همجوار با معادن شهرستان جذب و اقدامات اثرگذار صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فرماندار شهرستان اشکذر در جریان بازدید از معادن سنگ خضرآباد با اشاره به اعتراض‌های فعالین محیط زیست شهرستان و روستائیان همجوار با معادن، گفت: عملیات استخراج سنگ از معادن باید با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های زیست‌محیطی صورت پذیرد.

او افزود: بخشی از درآمد‌های حاصل از معادن که صراحت قانونی دارد باید از طریق مراجع قانونی برای حل مشکلات روستائیان همجوار با معادن شهرستان جذب و اقدامات اثرگذار صورت پذیرد.

این مسئول اظهار داشت: بیش از ۱۰ معدن استخراج انواع سنگ‌های تراورتن، فلدسپات، چینی و لاشه سنگ در بخش خضرآباد در حال فعالیت هستند که با توجه به تأثیرات مخربی که بر محیط زیست، زیستگاه‌های جانوری و اراضی کشاورزی می‌گذارند باید انتخاب مناسب‌ترین شیوه استخراج به کاهش حداکثری آلایندگی منجر شود.

هادی‌نسب در ادامه تصریح کرد: سیاست شهرستان در خصوص معادن سنگ، پیشگیری از خام فروشی سنگ معادن است و به همین سبب از ایجاد و راه‌اندازی واحد‌های استاندارد فرآوری سنگ‌های ساختمانی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و بالندگی اقتصاد در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۱:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
طرح اقدام مسکن ملی یزد به کجا رسید الان چهار ماه هستش که حساب افتتاح کردیم 40 میلیون هم واریز کردیم دریغ از یک پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت انتخاب پرژه مسکن
پیگیری کنید
آخرین اخبار